CHE start lectoraatsonderzoek naar omgang met diversiteit in de klas
De Christelijke Hogeschool Ede start een nieuw lectoraat voor het basisonderwijs. Het lectoraat gaat onderzoeken hoe scholen op een constructieve manier ruimte kunnen geven aan diversiteit in de klas. Daarvoor is dr. Gert-Jan Veerman aangesteld als lector. Het wordt zijn opdracht om inzichten uit sociologie, onderwijskunde, pedagogiek en de onderwijspraktijk dienstbaar maken aan het toerusten van (aankomende) leerkrachten in het primair onderwijs.
Basisscholen worden gezien als een oefenplaats voor kinderen om te leren omgaan met sociale verschillen. Het proces van globalisering, individualisering en toenemende levensbeschouwelijke diversiteit zet de sociale cohesie van de samenleving echter onder druk. Dit vraagt van (aankomende) leerkrachten responsief pedagogisch en didactisch handelen. In de loop van 2020 volgt de officiƫle start en installatie van dr. Veerman als lector.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van donderdag 24 oktober 2019
De Waarheidsvriend | 24 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van donderdag 24 oktober 2019
De Waarheidsvriend | 24 Pagina's