Redactielid G. Leertouwer gepromoveerd op onderwijsbestuur
Het onderzoeksterrein voor de promotiestudie van Gijsbert Leertouwer was het onderwijsrecht, maar naast andere rechtsgebieden raakt zijn dissertatie ook de geschiedwetenschap, de (politieke) filosofie en de bestuurskunde. Op vrijdag 9 april verdedigde ons redactielid zijn proefschrift Demo‑ cratische legitimiteit in het onderwijsbestuur. Juridische varianten van een educatieve democratie in het funderend onderwijs. In deze studie ligt de vraag op tafel van wie de school nu is, van schoolbesturen of van ouders? De promovendus pleit voor meer invloed van ouders op de school waar hun kinderen les krijgen. Wij feliciteren hem van harte met deze proeve van academische bekwaamheid, in de hoop dat zijn studie een goede inrichting inzake verantwoordelijkheden in het onderwijs dienen mag.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van donderdag 15 april 2021
De Waarheidsvriend | 24 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van donderdag 15 april 2021
De Waarheidsvriend | 24 Pagina's